De reisbegeleiding is al wat eerder vertrokken.... - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu De reisbegeleiding is al wat eerder vertrokken.... - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

De reisbegeleiding is al wat eerder vertrokken....

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Augustus 2017 | Spanje, Zarautz

Zondag 20 augustus 2017

Ton en Gerda gaan zondagmorgen op hun gemak rijden en hebben wat vakantie in hun gedachten, voordat ze arriveren in Zarautz, waar onze reis van 22 dagen start op 8 september.
Henk en Judith zijn direct na de onze kennismakingsdag in Beekbergen naar het zuiden vertrokken en maken een rondreis, Zuid-Oost Frankrijk, eindigend richting Zarautz.
Voor degenen, later volgen, meld ik dagelijks onze route, wie weet kunnen jullie deze tips nog zelf gebruiken.
Na ongeveer 355 km, route Rotterdam-Lille, arriveren we na de lunchpauze op de mooie camperplaats in Pont Sainte-Maxence ( uit Campercontact, niet uit de ACSI) , in de buurt van Péronne, uitzicht op de rivier l’Oise. Je ziet de bootjes langs varen. Mooi uitzicht op de verlichte brug.

Maandag 21 t/m 25 augustus 2017

Maandagmorgen kozen we Camping Municipale te Olivet, onder Orléans. ( Campercontact).Circa 200 km, door Parijs. ’s Middags aangekomen, hier blijven we 4 nachten, lekker fietsen door de mooie omgeving van de Loire.

Vrijdag 25 augustus t/m 27 augustus 2017

Na een paar actieve dagen, en buiten vertoeven op de camping met mooi weer, zijn we vrijdagmorgen vertrokken richting Limoges.
Na ruim 250 km arriveren we op een bloemencamping: Les Grèves in Aixe-sur-Vienne, een leuk plaatsje voorbij Limoges (Campercontact).
Aan de rivier de Vienne, een super-lokatie om te wandelen.
We denken aan een paar nachtjes, gefietst in de warme zomerzon, maar fietsen verkoelt!!

Zondag 27 augustus t/m Donderdag 31 augustus 2017

Door de benauwde hitte, vertrekken we vanmorgen....op naar de kust!!
Onderweg bij Bordeaux gaf de buitenthermometer 41 graden aan, en hoe meer we naar de kust reden daalde het kwik, heerlijk!
We hebben ons ingeschreven op Camping Airotel Club Marina Landes, aan de kust van Mimizan-Plage, (Acsi) even de frisse zeewind, heerlijk!
Fietsen onder de hoge pijnbomen, heel fijn, schaduw genoeg!!

Donderdag 31 augustus 2017 t/m Dinsdag 5 september 2017

Vandaag maar rond de 90 kilometer, we hebben met Henk en Judith afgesproken om elkaar hier op de camping te ontmoeten, om nog wat dagen met elkaar te besteden, alvorens de reis begint.
We staan op Camping Ur Onea te Bidart en willen Biarritz bezoeken.
Vrijdagmiddag zijn Henk en Judith met een flesje bubbels bij ons, en we toasten op een goede samenwerking en een mooie reis met elkaar.

Dinsdag 5 september 2017

Gistermiddag arriveren Sjef en Gerda bij ons op deze camping in Bidart, even bijgepraat….
Wij, Ton en Gerda, Henk en Judith vertrekken dinsdagmorgen richting Zarautz, onderweg doen we inkopen voor de Welkomstborrel. De afstand is niet groot en we arriveren na de Carrefour, rond 13.00 uur op onze camping in Zarautz, waar Trix en Theo al gearriveerd zijn.
Mooie plek op deze rots in zee, ’s middags even de omgeving verkend en onze hobby geocaching beoefend. En ’s avonds het restaurant op de camping beoordeeld, op het terras , een zwoele zomeravond…we hebben genoten.

Donderdag 7 september 2017
Gisteren waren we al met 6 campers op de camping , Trix en Theo, Sjef en Gerda, Jan en Drea, Wim en Monique en de 4 reisbegeleiders.
Het is een bewolkte dag, het is een mooie camping en het ruisen van de zee is heerlijk om bij te slapen....
Aan het einde van de dag staan we met 11 campers op het veld. De zon komt ons ’s middags warempel verrassen.
Daan en Marjo, Henk en Annie, Harm en Geertje, Wim en Jenny en Joke zijn gearriveerd en al gauw is de stemming prima.
Morgen komen er nog 7 campers en dan zijn we compleet!

• 26 Augustus 2017 - 19:23

Gerda En Sjef Cordewener :

hallo Gerda en Ton
    wil je ons toevoegen voor het reisverslag
    wij hebben het eerste gemist
    wij vertrekken op 2 sept
    tot ziens in Zarautz
    Gerda en Sjef

• 29 Augustus 2017 - 20:59

Paul En Margriet:

Hoi Gerda,
    Je begin is alweer voortvarend. Ook denk je nu al aan je toekomstige reisgenoten door
    de eventuele campingplaatsen voor hun door te spelen. Wij hopen dat jij en Ton van een
    mooie vakantie mogen genieten en daarna met de andere campers een veilige trip door
    Marocco. Groetjes Paul en Margriet.

• 04 September 2017 - 11:37

Greet:

Weer een mooie reisverslagen.
    Nu nog even genieten van jullie eigen vakantie en dan gaat de reis met reisgenoten beginnen.
    Heel veel plezier en we gaan jullie volgen.

Liefs Teo en Greet

• 05 September 2017 - 14:44

Hub En Annie:

Hallo Gerda en Sjef

Wij willen jullie een fijne toertocht toewensen in het noorden van Spanje, hopelijk werkt de Garmin zoals wij hem samen hebben geprogrameerd.
    Veel plezier met de mede reizigers.
    We zullen geregeld op deze pagina jullie reis volgen.

Groetjes vanuit een bewolktmaar zonnig Susteren.

Annie en Hub