Dinsdag 26 september 2016 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 september 2016 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 september 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 September 2017 | Spanje, Pineda de Mar

Vandaag de laatste rijdag, op naar Pineda de Mar…niet zo’n lange afstand, met verschillende mogelijkheden om van deze dag te genieten. Het weer werkt mee, rond de 26 graden…de afstand is net 100 km, dus volop gelegenheid om onderweg te stoppen.
Drie dagen geleden hadden we geen gelegenheid om op de berg Montserrat te gaan kijken, dus hebben meerderen even wat kilometers meer gereden, de drukte van Barcelona omzeild, en uit de campers gestapt boven op de berg of op het parkeerterrein van de Gondel van Montserrat, De zon schijnt volop en het is gewoon warm!
Het klooster en de Basiliek zijn heel mooi, we hebben er rondgewandeld en zagen nog meer reisgenoten. Onbedoeld komen enkelen met het tandrad St.Joan boven op de berg, met een kerkje en de kluizenaarshuisjes.
Sommigen hebben de dienst bezocht met het jongenskoor. Na de diensten, zou er toegang zijn tot het beeld van de Donkere Maria, heel bijzonder! De wachtrij om Maria te vereren erg lang, dus toen maar doorgelopen.
Wat een bijzondere ervaring daar boven op de berg Montserrat…..
Toen de kustroute naar Pineda de Mar, en de leuke kustplaatsjes doorgereden.
Aangekomen op de Camping Enmar, naar een apart veldje voor onze groep, waar de stroomvoorziening moest worden geregeld, maar ook dat lukte prima. De beloofde renovatie tot mooie camperplaats is nog een jaartje uitgesteld. Toen iedereen zich geinstalleerd heeft, hebben we een briefing over morgen en overmorgen. Ook proberen we nog een moment te kiezen voor een groepsfoto, hopelijk lukt dat morgenochtend nog, voor de bus arriveert!

Gedicht van de dag:De laatste camping wordt aangedaan,
We mogen op camping Enmar in Pineda de Mar staan.
Velen hebben het uitje van de dag ook nog gedaan,
en zijn niet rechtstreeks naar de camping gegaan,
maar rijden naar het Klooster van Montserrat:
Hoog, op een heel bijzondere berg ligt dat.
Met de funicular kun je nog verder omhoog gaan
en zien daar kluizenaarswoningen uit 900 staan.
Om 1 uur is het in de kerk dringen:
dan gaan namelijk de koorknapen zingen.
Over het campingveld is niet iedereen helemaal tevrêe,
maar je kunt hier wel zwemmen in de Middellandse zee!

• 27 September 2017 - 08:51

Myriam:

'Genoeg supermarkten', soms maar goed dat je een tekst bij de foto's schrijft... Ik dacht, met zijn allen naar de MacDonalds hahahaha ;-)