Zondag 17 september 2017 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zondag 17 september 2017 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zondag 17 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

17 September 2017 | Spanje, Logroño

Alweer een koude nacht, maar de aangename zonnewarmte maakt het overdag weer supergoed!
Vandaag valt er te kiezen tussen een mooie bergroute, door de Sierra de la Demanda of de kortere route over de N 120, met eventueel een bezoek aan de Kathedraal in Santo Domingo de la Calzada. Ton en Gerda brachten een bezoek aan deze oude Kathedraal, waar een kip en een haan de constante bewoners zijn, als herinnering aan de eeuwenoude legende van die plaats.
De meesten reden de bergroute, langs de stuwmeren, maar ook het verdronken dorpje, Ermita de Santa Catalina, werd bezocht. Simon en Nelly zijn zelfs naar beneden geklauterd en hebben mooie foto’s gemaakt.
De camping heeft een apart veldje voor ons gereserveerd, helemaal top!
En daarbij een sportveldje voor ons alleen, en een prachtig uitzicht, met de camino-wandelpaden en de wijngaarden van de Rioja-wijn. Prima verblijf voor ons allen en wat zonnige uren!!

Gedicht van de dag:Naar Navarrete: een route waarin je veel bergen ziet.
je rijdt door het Sierra de la Demanda gebied
Daarin kom je zoveel verschillende natuur tegen:
Lege stuwmeren door te weinig regen.
Naar beneden kun je heel gewoon gaan,
om in die verdronken stad te staan.
Maar heb je de snelle weg gedaan
dan ben je in Calzada naar de kathedraal gegaan.
Daarin staan een kip en een haan centraal.
Als je het wilt weten, dan lees je het verhaal.
Even staat er ook iemand aan de kant,
Met gewoon een lekke achterband.
Hij is wel een beetje de klos,
want zijn reservewiel dat wil niet los.
Hulp dus van zijn maatje Henk,
die hem zijn reservewiel schenk(t)
Zo komen we rustig op camping Navarrete aan,
waar we prachtig op een eigen veld staan.