Maandag 18 september 2017 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 18 september 2017 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 18 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

18 September 2017 | Spanje, Logroño

Vandaag rustig opstaan, we hebben alle tijd! Hannie jarig! Natuurlijk hebben we haar van harte gelukgewenst en een cadeautje overhandigd. Hannie trakteerde op een heerlijk gebakje bij de koffie….!
Het was bewolkt, maar dat is weer om te fietsen en te wandelen. Ook een bezoek aan de garage was vandaag aan de orde. Vier nieuwe banden onder de camper, en je kunt weer jarenlang ( hopelijk) vooruit.
Het hoge dorpje Navarrete, met een opvallende mooie kerk, wordt door velen bezocht, lopend of met de fiets.
We hadden ons verheugd op een leuk bezoek aan een mooie Bodega, om 15.30 uur staat er een mooie touringcar klaar om ons naar Logrono te brengen. Maar het besproken Bodega-bezoek viel in duigen. Alles, maar dan ook alles zat potdicht, zelfs telefonisch geen contact mogelijk, Wat is wijsheid? Even met de reisgenoten overlegd, we gaan het oude centrum in, daar wordt een weeklang het San Mateo-feest gevierd, ter ere van de wijnoogst. Wandelend konden we meegenieten van de muzikale parades, tapas eten in Calle de Laurel, en het duurde niet lang of we konden over de hoofden lopen.
We hadden afgesproken om 20.00 uur bij restaurant Viena, daar zou de chauffeur ons oppikken. Precies de goede tijd, want het begon te druppelen. De reisbegeleiding gaat moeite doen om morgen een herkansing voor het bodega-bezoek in gang te zetten. Het zal niet gemakkelijk zijn, in deze feestvierende stad, maar we gaan ervoor!
De meeste reisgenoten hebben zich prima vermaakt, maar we hadden het zo goed geregeld, dit is overmacht!

Gedicht van de dag:Een auto is vandaag versierd:
het is Hannie die haar verjaardag viert.
Ze loopt nog een beetje te gapen,
want ze heeft gewoon slecht geslapen,
Ze hoorde tot heel laat mee,
het geluid van haar buurman’s tv.
De bakker was te laat dez’ morgen
Dus moeten we ons eigen brood verzorgen.
Snel de afbakbroodjes uit de zakken
Bij Joke worden ze wel errrrg bruin gebakken.
Een vrije dag, niets doen, eten kopen.
Rustig naar de kathedraal toe lopen.
Vier nieuwe banden worden gemonteerd.
En er wordt gelijk aan hem geleerd
hoe het reservewiel zit vast gemaakt,
als er weer eens eentje lek raakt.
Om half vier komt de bus aan het hek:
naar een Bodega in Logroño gaan; het is te gek,
Helaas wordt daar niet vertoefd,
niemand die daar de Rioja proeft.
De hekken gaan gewoon niet open,
dus zijn we alleen maar naar de stad gelopen.
en hebben ons vermaakt op een andere wijze,
Logronô, die stad kunnen we wel prijzen.
Geweldig om door de Calle de Laurel te lopen:
helaas om 6 uur kun je daar geen pintxos meer kopen.
En Gerda gaat een boze mail bij de baas bezorgen:
We willen een Bodega-herkansing, morgen!

• 19 September 2017 - 16:52

Hub En Annie:

Hoi Sjef en Gerda,

jullie hebben toch zeker genoten van de diverse tappas hapjes want die zijn heerlijk.

groetjes vanuit Susteren