Zaterdag 23 september 2017 - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 september 2017 - Reisverslag uit Vilanova i la Geltrú, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

23 September 2017 | Spanje, Vilanova i la Geltrú

Vanmorgen vertrok eenieder wanneer hij er zin in heeft en er is keus tussen verschillende routes. De een gaat wat rustiger door het binnenland, met wat mogelijkheden om te pauzeren en de tolweg, of een weg ernaast…..maakt niet uit wat je beslist!
Er was wat onduidelijkheid over een winkelcentrum, wat niemand tegenkwam…kan gebeuren! Maar de diversiteit van de omgeving vandaag is groot, wij hebben genoten…en het was aangenaam onderweg, 28 graden. We deden het punt aan, waar de West-Meridiaan overloopt in de Oost-Meridiaan, dus we overschreden het nulpunt. Henk heeft een foto van dit nulpunt in bezit!
Toen we een voor een de camping bereikt hebben, deelde de reisbegeleiding de bekende boodschappentassen van de camping uit, met daarin een broodnodige plattegrond, want op deze knotsgrote camping verdwaal je gemakkelijk!!
Om 18.00 uur even een korte briefing over de excursie van morgen, we gaan met de touringcar en Hollandse gids Barcelona bekijken, met de buurtfeesten die spontaan opkomen!

Gedicht van de dag:
Wie het reisboek goed heeft gelezen:
Een tocht door de bergen wordt aangeprezen.
Dus velen rijden over die mooie weg,
Maar toevallig zijn er veel een motoren onderweg.
die naar een motorcross gaan
Daarom doen weinigen Alcañiz, een Aragónse koningsstad, aan
En als je naar de andere kant van de weg kunt gaan,
dan loop je over de Greenwich Meridiaan.
Het Middeleeuwse Montblanc is interessant om te bezoeken
zo staat geschreven in onze reisboeken.
Van de torens op de muur, die de stad omgeeft,
hebben er 17 de tand des tijds overleefd.
En kom je op het Vilanova park aan:
dan kun je helemaal versteld staan
over de grootte van dit allemaal:
ronddwalen is hier dus heel normaal.
Een briefing over de bus-tijden voor morgen,
gaat ervoor zorgen,
dat we op tijd bij de ingang staan
om met gids Bibi naar Barcelona te gaan.