Dinsdag 12 september 2017 - Reisverslag uit Potes, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 september 2017 - Reisverslag uit Potes, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 September 2017 | Spanje, Potes

En alweer een nacht, waarin we geplaagd werden met gedruppel op de camper, het houdt maar niet op!
Na wat problemen met een schotel, die maar niet in de ruststand wilde komen, konden de reisgenoten, waneer ze klaar waren vertrekken, op zoek naar de volgende camping in de bergen, de Picos van Europa.
Er zijn verschillende mogelijkheden om langs de kust te rijden, en jahoor, ook daar was het bewolkt met buien. De ruitenwissers raakten overwerkt!.....Maar ……. Eenmaal door de mooie kloof van de Picos, kwam de zon ons tegemoet! En eenmaal op de camping, 27 graden, wat een heerlijkheid. Om 18.00 uur een korte briefing, onderwerp: de vrije dag morgen, dus de mogelijkheden worden verteld en de plattegronden van het bergdorpje met wandelroutes uitgedeeld.
We zagen veel libelle’s rondom de campers zweven en in de hoogte de roofvogels op zoek naar hun prooi, Wat een cadeautje is het warme verblijf hier, hopelijk morgen ook zo’n dag!!

Gedicht van de dag:We gaan weer reizen vandaag,
Het begint een beetje traag.
De één maakt zijn kleedje nog droog
Bij een ander blijft de schotel omhoog,
Een dealer wordt om raad gebeld,
en nadat die hem heeft verteld,
hoe alles moet worden ingesteld,
vertrekt een ieder zachtjes aan
om naar camping la Viorna in Potes te gaan.
Onderweg kun je snel gaan rijden,
of de kustweg toch niet mijden:
daar zie je zo’n mooi stukje natuur:
lagunes, die bijna droog vallen op dit uur.
Vogels kunnen dan worden gezien,
het golvende landschap bovendien.
Ook de dorpjes zijn de moeite waard.
Een kasteel van Gaudi is in Comillas bewaard
Tekeningen in Santillana del Mar uit oeroude tijden
Terrasjes zijn er om je te verblijden
Daarna 20 km door een mooie kloof gaan.
Zeer zonnig, komen we boven aan!!!
En als iedereen op zijn plekje staat,
Vertelt Gerda even, hoe het morgen gaat.
De clou van het schotelverhaal is nog niet klaar, zeg:
er staat nu weer een boompje in de weg.