Maandag 11 september 2017 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Maandag 11 september 2017 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Maandag 11 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 September 2017 | Spanje, Bilbao

Vannacht wederom een regen bui van urenlang……komt er nou nooit een eind aan dat getik op de daken??
Vandaag staat een bezoek aan Bilbao op het programma. Vertrek 10.00 uur vanaf de camping, voor de liefhebbers die met de reisbegeleiders naar het centrum met o.v. willen, daarna vrijheid, blijheid!! Anderen kiezen zelf voor hun eigen moment!
Een hele ervaring voor de groep is het geweest, inclusief een workshop tickets voor de Metro kopen voor Senioren. Er was een vriendelijke werknemer, die ons hielp.
Het was lachen hoor, bijna niemand is gewend met het o.v. te reizen, dus nu wel!!!
Enfin…..uitgestapt in het station Moyua of Abando…..bovengekomen, verhip …waar zijn we? Ieder ging zijn weg, er is genoeg te zien en te beleven, Sommigen hadden kaartjes voor het Guggenheim in bezit, en weer anderen namen de Hop-on, hop-off bus van ongeveer een uurtje langs de toeristische trekpleisters.
Sommigen gingen met de Funiculartrein naar boven op de berg, met een prachtig uitzicht…
Of een wandeling door het oude centrum….met bezoek aan de Kathedraal en een andere mooie kerk, of het centrum van de Pinxtos, leuke terrasjes en de stemming was goed!
Ieder koos zijn eigen moment om richting de camping af te reizen.
Teruggekomen met verschillende groepsdeelnemers gesproken…..we hebben ons vermaakt! Heel belangrijk!
Morgen de tocht naar Potes, nog een stukje verder

Gedicht van de dag:
Gewapend met plu en plattegrond
Worden we deze dag terstond
met bus en metro naar Bilbao toe gereden
om meer te weten te komen over zijn verleden.
Gesticht in 1300 op twee oevers, met de Santiago kathedraal
Overleefde het vele Carlistische aanslagen, helemaal.
In de jaren ’90 werd aan stadsvernieuwing gedaan,
Daarom zien wij nu zo’n bijzondere stad aan:
Het moderne Guggenheim, het zeer oude Palaccio,
het gerestaureerde overdekte Mercado
En ga je naar boven met een tandradbaan
daar zie je de stad vanaf de heuvel Artxanda aan.
Van de pintxos wordt door velen gegeten:
Kortom: een stad om nooit te vergeten.

• 12 September 2017 - 10:41

Regina:

Hallo Ger en Ton,
    Nou nou dat is wel jamner jongens dat het weer er geen zin in heeft, het doet allemaal leuker aan als alleen het zonnetje maar een beetje schijnt toch?
    Ja het is overal van slag.
    Maar we wensen jullie veel plezier toe
    Gr van Jan en Regina

• 12 September 2017 - 12:58

Marry En Bart :

Jammer de regen. Hier is het herfst dus nog slechter. Hopelijk knapt het weer op dat is dan nog meer genieten