Donderdag 28 september 2017 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Donderdag 28 september 2017 - Reisverslag uit Pineda de Mar, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 28 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

29 September 2017 | Spanje, Pineda de Mar

Een rustige zonnige ochtend, niks moet, 2 equipes vertrekken vanmorgen al, met redenen van arbeid en feest in de komende dagen. We hebben ze hartelijk uitgezwaaid!
De reisgenoten gingen naar een markt in de buurt fietsen, anderen gingen de andere kant op…..of maakten een strandwandeling, gingen vissen of zwemmen in de zee…
Zo’n 24 graden, prima toch!!
Om 17.00 uur hebben we de afscheidsborrel, Henk en Ton hebben een schaduwplek gecreeerd. We toosten op de goede afloop, nog een terugblik op een fijne tijd met elkaar. Van de natheid en de kou van het begin tot de warme dagen richting de Middelandse zee werden gememoreerd. Namens de reisleiding nog wat laatste mededelingen, de hapjes gingen rond en de stemming zat er goed in. Pien nam namens de groep reisgenoten het woord en liet de 3 weken de revue passeren en overhandigde twee enveloppen met inhoud voor de reisleiding, waar Gerard in mooie letters onze namen op heeft gecalligrafeerd.
Ook natuurlijk de leuke gedichten van de dag door Judith, waar ook een leuk sfeertje uit sprak.
De reisbegeleiding had in de 3 voorgaande weken, de reisgenoten bij aankomst op de nieuwe campings van snoepjes voorzien. Bij deze afscheidsborrel kregen de equipes een zakje snoepjes voor onderweg, zodat ze ons niet zouden vergeten!
Als slot van deze dag heeft Carmen, de campingeigenares, iets leuks bedacht.
Samen dineren en als Spaanse afsluiting, een Flamenco-show…..
Heel leuk en prachtig om te zien hoe sierlijk en lenig gedanst wordt.
En nu allemaal lekker slapen, morgen Zwaai, zwaai en iedereen gaat een eigen kant op, behalve de mensen, die nog wat langer willen blijven.
Met een goed gevoel kijken we op deze 3 weken terug, vol leuke en mooie herinneringen.

Gedicht van de dag:De laatste dag, we nemen afscheid van twee stel,
Het thuisfront vraagt niet langer om uitstel.
Iedereen heeft nu zijn eigen idee:
Zwemmen in de Middellandse zee.
Fietsen naar verborgen hoeken,
Mensen zien zonder broeken.
De laatste presentjes gezocht
en voor de familie gekocht
Om 5 uur zitten we bij elkaar
en is de afscheidsborrel daar.
Het NKC afscheid wordt geleerd
en dat is niet verkeerd,
want je kunt met iedereen even praten
en het zoenen ook niet nalaten.
‘s Avonds facultatief met elkaar gegeten
de gezelligheid laat het niet afweten.
De Flamengo dansers horen en zien we aan:
we mogen ook zelf op de dansvloer staan.
Zo gaan we tevreden terug naar ons thuis:
morgen start voor velen de reis naar huis.

Gedicht voor morgen:
Met een lach en een traan,
het is met de “van Kust tot kust reis” gedaan.
Onze wegen gaan vandaag scheiden,
we kunnen weer ons eigen wegje rijden.
Tot ziens, het ga je allen goed!!
Met een liefdevolle groet!

Ton en Gerda
Henk en Judith

• 29 September 2017 - 06:17

Babette:

Hoi, pap en mam
    Op de valreep toch nog een berichtje. Fijn dat de reis goed is verlopen en dat t een gezellige groep was! Elke ochtend een verhaaltje, ik kon de reis zo goed volgen! Goede reis naar huis, kus Babette

• 29 September 2017 - 17:17

Regina:

Hallo Ger en Ton,

Waren weer leuke verhalen. Kunnen jullie weer op terug kijken toch?? Een goede thuiskomst van ons twee

gr Jan en Regina