Woensdag 20 september 2017 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Woensdag 20 september 2017 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 september 2017

Blijf op de hoogte en volg Gerda

20 September 2017 | Spanje, Zaragoza

Vandaag zijn de reisgenoten op pad geweest, onderweg naar de volgende camping, en de meesten gingen op zoek naar het Parque Natural Bardenas Reales……. Ja , inderdaad, in het park waren het hobbelige wegen, maar het was er erg mooi, dus ze kwamen op de Municipalcamping aan, waar het een aangename temperatuur was, zo rond de 23 graden.Even om 18.00 uur een korte briefing, het uitdelen van de plattegronden en fietskaarten, want hier is het een prima fietsgebied!
Het bleef lang aangenaam warm deze avond, dus overal waren er groepjes nog lang buiten!
Morgenavond drankjes en hapjes met elkaar, de weersverwachtingen zijn goed, dus het gaat zeker lukken!

Gedicht van de dag:
Een rij-dag is er vandaag:
Zaragoza heeft ons weer graag.
Zoals het reisboek ons reeds aangaf,
gaan we bij Arguedas linksaf
en houden Bardenas Reales aan
om zo naar het informatiecentrum te gaan.
Door Unesco tot Nationaal park verklaard,
is dit park zeker een bezoekje waard.
Een woestijnachtig landschap krijgen we te zien.
Kalkzandsteen rotsen bovendien.
Grillige vormen door erosie uitgeslepen:
het is gratis erbij inbegrepen.
Hobbelend rijden we 34 km rond
Over deze zeer bijzondere grond.
Ook Tuleda, een stad uit 802
Nemen we misschien mee.
En bij deze temperatuur, zo lekker hoog
blijft niet iedereen helemaal droog
Want nadat de auto is neergezet
Volgt er nog even een waterballet.